Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Gyógyszermentes stresszkezelés: Társas támogatás 2.


Gyógyszermentes stresszkezelés: Társas támogatás 2. Hogyan bővítse, erősítse, és ápolja társas támogató hálózatát?

Ha szeretne javítani a testi-lelki egészségén és stresszkezelési lehetőségein, vegye körül magát minél több jó baráttal és bizalmi emberrel. Íme, néhány ötlet a társas támogató hálózat kiépítésére:

♦ Önkéntesség. Válasszon egy olyan okot, ami valóban fontos az Ön számára és vegyen benne részt aktívan. Itt biztosan találkozni fog olyanokkal, akiknek az Önéhez hasonló az érdeklődési köre és az értékrendszere.


Üljön vissza az iskolapadba. Valamilyen érdeklődésére számot tartó képzés, kurzus, összejövetel révén nagyobb valószínűséggel kerül kapcsolatba hasonló hobbit, elfoglaltságot űző, szimpatikus emberekkel. Pl.: salsa klub, bal agyféltekés rajzolás, természetjáró klub, modellező szakkör, főző klub, biokertészkedés, stb.

Járjon le edzőterembe, menjen el templomba
. Az önkénteskedő programokhoz hasonlóan ezeken a helyeken is számos barátságot köthet.

Nézzen szét az interneten. A társas kapcsolattartó hálózatok legújabb generációja segít fenntartani a kommunikációt a barátokkal és a családdal. Számos jó honlap, blog létezik azoknak, akik éppen stresszes időket élnek át (krónikus betegségek, szeretett személy elvesztése, újszülött érkezése, válás, stb.). Bizonyosodjon meg arról, hogy csak megbízható oldalakon keresgél, és legyen óvatos a személyes találkozók megszervezésével.


Adni és kapni: a társas hálózatok alapja

„Do ut des.” Adok, hogy adj – hangzik a kb. 2 000 éves latin bölcsesség. „Amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten!” – figyelmeztet a kölcsönösség alapelvére régi közmondásunk.

Egy sikeres kapcsolat mindig két emberen múlik. Minél jobb a barátaihoz, a barátai – amennyiben valóban azok –, annál jobbak lesznek Önhöz. A kölcsönösség, a kapcsolatok egyensúlyban tartásának az alapja. Néhány egyszerű javaslat támogató kapcsolatai ápolásához:

Maradjon elérhető. Válaszoljon a telefonhívásokra, az emailekre és ha meghívják egy programra, akkor menjen rá el, majd Ön is hívja vissza azokat, akik figyeltek Önre.

Ne versenyezzen. Amikor barátai sikert érnek el, irigység és féltékenység helyett örüljön velük együtt. Viszonzásképpen ők is ünnepelni fogják az Ön eredményeit.

Legyen jó hallgatóság. Kérdezze meg, mi fontos a barátai számára – rájöhet, hogy sokkal több közös van Önökben, mint gondolta volna.

Ne essen túlzásokba. A társas hálózat kiterjesztésének buzgalmában figyeljen oda, hogy ne halmozza el barátait és családtagjait telefonhívásokkal és emailekkel. Tegye félre őket a szűkös időkre, amikor valóban szüksége lesz rájuk. Ne legyen „túl közlékeny” személyes, érzékeny témákban, főként az új, még felületes ismeretségek és a társas oldalak esetében.

Értékelje a barátait és a családját. Fordítson időt arra, hogy köszönetet mondjon szerető családtagjainak és barátainak. Fejezze ki, mennyire fontosak az Ön számára. És természetesen segítsen nekik viszont, amikor ők igénylik a támogatást.
 

Figyeljen a parazita támadásokra!

Társas támogató hálózata kiépítésének célja a distressz (negatív stressz) szintjének csökkentése, élete, életük harmóniájának emelése. Nem pedig az, hogy olyan embereket engedjen önmagához közel, akik csak tetézik problémáit.

Figyeljen oda azokra a szituációkra, azokra az emberekre, akik parazita piócaként elszívják jókedvét és életenergiáit.

Kerülje az együttléteket olyanokkal, akik folyamatosan negatívak, akikből fröcsög az indulat, akiknek nem lehet megfelelni, akik manipulálnak másokat.

Vagy önmaguk kivételével mindig mindenkivel kritikusak.

Ehhez hasonlóan próbálja meg kerülni azokat az embereket, akiknek egészségtelen az életmódjuk, például alkohol-, játékgépfüggők, vagy rendszeresen receptköteles gyógyszerekkel (pl. benzodiazepinekkel) élnek vissza, esetleg illegális kábítószert használnak. Főként akkor, ha jelenleg még Ön is küzd ilyen függőségekkel, és célszerű kerülnie az ilyen emberek által előidézett magas kockázatú helyzeteket.

A társas támogatói hálózat kiépítésére szánt idő az emberek egyik legjobb, legbölcsebb befektetése nem csak az érzelmi-szellemi jólét, de a fizikai egészség és a hosszú élet szempontjából is. Kutatások már régen igazolták, hogy azok, akik magas szintű társas támogatást élveznek, egészségesebbek és tovább élnek. Tehát ne várjon tovább!

Kezdjen el barátokat szerezni, és javítani azokon a kapcsolatokon, amikkel már rendelkezik. Akár Ön kap támogatást, akár Ön bátorít másokat, bőséges jutalom lesz az eredménye.



Amennyiben fontosnak tartja ezeket az ismereteket, ossza meg a Benzo blogot rokonaival, barátaival és ismerőseivel. Vigyázzon rájuk is!



Nevess többet, szeress jobban, tanulj még...


Dr. Kopácsi László
győri pszichiáter | life coach | blogger
gyógyszer-leszokás specialista
Benzo Blog elindítója és szerzője
Facebook



Kérem, ne feledje el kitölteni a Benzodiazepin szedési kérdőívet!



Facebook - Google - Kérem, jelezze hogy tetszett! Kérem, Facebook like - kicsi jelezze, hogy tetszett!
 
 

 Hozzászólások
Hozzászólás szövege
Ellenőrző kód

+36 30 286 2097
SEGÍT ÖNMAGÁN SEGÍTENI

Senki nem tehet érted többet, minthogy segít önmagadon segíteni

- 2018 -

Győri rendelés (18 eFt/óra)
Skype rendelés

Bejelentkezés kontrollra
30 286 2097

(Ne emailben!)

Szavazzon!

Milyen pszichiátriai szerről szeretne leszokni?
Senkit sem biztatok gyógyszer elhagyásra! Ám, kötelességem segíteni azokat, akiket a nem megfelelő gyógyszerelési gyakorlat, ill. a kellő tájékoztatás hiánya tett gyógyszerfüggővé. Szóval: miről szeretne leszokni?
Altatóról
218 szavazat (13%)
Szorongásoldóról
918 szavazat (57%)
Antidepresszánsról
487 szavazat (30%)
1623 szavazat összesen

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

W3.stresszdoktor.hu

A stresszdoktor.hu pszichiátriai ismeret-megosztó oldal.
A stresszdoktor.hu írásai tájékoztató jellegűek.
A stresszdoktor.hu nem online pszichiátriai tanácsadás.
Köszönöm, hogy helyén kezeli írásaim! - Kopácsi dr.

GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva - Online Szakvélemény Kft.
© Copyright 2008 - 2018

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász, kattintásvadász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert és a gyógyulást preferálja.
Céljai:
1. ismeretterjesztés, tévhitoszlatás és betegedukáció.
2. a pszichiátriai gyógyszerek által okozott gyógyszerfüggőségek (nyugtató-függőség, altató-függőség, antidepresszáns-függőség) megelőzése és otthoni kezelésének elősegítése.
3. a hatékony önsegítés támogatása.

A stresszdoktor.hu oldalain olvasható Információk nem pótolják az orvosi vizsgálatot. Csupán kiegészíthetik a pszichiáter, klinikai szakpszichológus szakértelmét és személyes segítségét. Amennyiben kérdése volna, forduljon pszichiáterhez, klinikai szakpszichológushoz!

A pszichiátriai gyógyszerek (benzodiazepin feszültségoldók és altatók, Z-szerek, antidepresszánsok, stb.) szedése, vagy elhagyása előtt mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb