Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Stressz probléma 4. - cikkválogatás a stressz problémaköréből



STRESSZPROBLÉMA 4.


SÚLYOS ÉS KRÓNIKUS STRESSZ KÖVETKEZMÉNYEI

 
Bizonyos fokú stresszre szükség van, ez ugyanis inspirál, motivál, tevékenyebbé tesz. Ha azonban folyamatosan túl nagy nyomás nehezedik a dolgozóra, az inkább árt neki mint használ: hatékonysága elkezd csökkenni, egyre több hibát vét, ingerlékennyé és fáradékonnyá válik. Ha különböző módszerekkel nem vezeti le - előbb-utóbb komoly testi és lelki problémákkal kell majd szembe néznie...
Erdőben kétszer idegpihentetőbb az edzés, mint teremben - állítják a skóciai Glasgow Egyetem kutatói.
Kétezer alanyt vizsgáltak, és arra jutottak, hogy a nem súlyos mentális egészségügyi gondokat - enyhe búskomorságot, alvászavart, erős stresszt - sokkal jobban orvosolja a testedzés a természetben, mint mesterséges környezetben.
Ugyanaz a helyzet az egyik ember számára lehet kívánatos, feszültségekkel teli esemény, míg másnak kihívó és ösztönző lehetőség. A stressz lehet jó és lehet rossz. Lehet hajtóerő, lehet gátló erő, ami visszahúz. Tippek, hogyan küzdjünk meg a stresszes helyzetekkel.
A stressz befolyásolhatja a gyerekek agyi fejlődését azáltal, hogy megváltoztatja a prefrontális kéregben a térbeli tájékozódásban fontos agyterület növekedését - állapították meg amerikai kutatók.
Az élet tele van stresszel, a természeti csapásoktól a követelőző főnökig széles a skála. Az Ohio State University kutatása szerint, melyet Proceedings of the National Academy of Sciences című szakfolyóirat közölt, a rövid ideig tartó stressz hasznos, de az elhúzódó, hosszan tartó stressz akár a géneket is károsítja, ami számos, betegséget előidéző gyulladáshoz vezet.
Az amerikai tudományos akadémia lapjában (PNAS) megjelent eredmények segíthetnek megmagyarázni a mentális egészséggel foglalkozó szakembereket nemzedékek óta foglalkoztató jelenséget: hogyan érinthetik az akár sok évvel a várandósság előtt az anyát ért traumák a gyermeket.
Javul a közérzete annak, aki kocsi helyett gyalog vagy biciklivel jár munkába. Könnyebben koncentrálnak, kevesebb stresszről számolnak be, mint azok, akik autót vezetve ingáznak - derült ki egy nagy léptékű, hosszú távú angol kutatásból.




«  Stresszprobléma 3.



Nevess többet, szeress jobban, tanulj még...


Dr. Kopácsi László
győri pszichiáter | life coach | blogger
gyógyszer-leszokás specialista
Benzo Blog elindítója és szerzője
Facebook



Kérem, ne feledjen el kitölteni a Benzodiazepin szedési kérdőívet!


 
Facebook - Google - Kérem, jelezze hogy tetszett! Kérem, Facebook like - kicsi jelezze, hogy tetszett!

Senki sem tehet többet Önért, minthogy:
megtanítja Önmagán segíteni
.

30 286 2097
H-Sze: 08-19

Túl a 3. oltáson.
! MASZK !

Nemzeti lobogónk
Fides et ratio

Hit és Ész

A csüggedőket elnyeli a történelem...

Urbán Viktor

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

Kariko KataWIN

Nobel Prize - Kariko KataWIN

Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb