Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Gyermekhalál gyógyszeres bortól


Gyermekhalál gyógyszeres bortól "Egy 15 éves lány meghalt Gesztelyben, mert barátai erős antidepresszánsokkal keverték a neki kínált bort, csak azért, hogy fokozzák a buli hangulatát. A fiatalokat gondatlanságból elkövetett emberölés vétségével vádolja a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Főügyészség" - közölte a vádhatóság az MTI-vel csütörtökön.

Megmérgezték


A tájékoztatás szerint az elmúlt év tavaszán egy fiatalokból álló társaság tartott házibulit egyikőjük lakásán Gesztelyben. A 22 és 25 év közötti fiatalok a házigazda szekrényében találtak egy doboz gyógyszert, amelyet borba kevertek, hogy jobb legyen a hangulat. Kétliteres palackokba szórták a porrá tört tablettákat, egy palackba 10-12 darab gyógyszert is kevertek, de volt úgy, hogy közvetlenül a pohárba szórták a gyógyszerport. Az így elkészített koktélt itták és ebből kínálták a lányokat is. Velük azonban nem közölték, hogy "felturbózták" az italt.

Az este folyamán az egyik 15 éves lány rosszul lett, majd eszméletét is elvesztette, a mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani. A lány több pohár "koktélt" megivott, szervezetében a gyógyszer halálos adagjának többszörösét mutatták ki. A három vádlott férfit gondatlanságból elkövetett emberölés vétségével vádolja az ügyészség.

 

Stressz Doktor® kommentár

 

Megpróbáltam a neten pontosabb adatok után kutatni, hogy pontosan mit is tettek elvetemült és ostoba haverjai a szerencsétlenül járt lány poharába. Nem jutottam precízebb adatokhoz... Nem akarok | tudok oknyomozó riporter lenni, de két dolgot nem értek.

1. A "házigazda szekrényében talált egy doboz gyógyszer", ha az valóban antidepresszáns volt, hogyan okozhatott volna az eszméletvesztés után percekkel halált. Ez annyira valószínűtlen, hogy szinte hihetetlen. Lehetetlen. Nem erre a gyógyszerfajtára jellemző a fulladás.

2. A tragikus véget ért buli után, miként találhattak a kislány "szervezetében a gyógyszer halálos adagjának többszörösét", amikor 1 doboz, modern antidepresszáns teljes havi adagjának bevétele sem halálos. Az alkohol sokat ronthatott a kislány életkilátásain, de nem növelhette meg egy gyógyszer koncentrációját a vérben.

Valami tehát - nekem legalábbis - nem stimmel. Próbálom az MTI hír hátterét szakmailag rekonstruálni.

Depresszáns gyógyszer volt a szekrényben, nem antidepresszáns.
A nyugtatók, nem azonosak az antidepresszánsokkal. Jóllehet a laikusok tömegesen összekeverik e két pszichoaktív gyógyszercsoportot!
A "depresszáns" kifejezés aztán vagy a rendőrségen, vagy valamelyik tollnok fejében alakult át "antidepresszánssá". Mert - mondjuk -, értelmet próbált adni a számára értelmetlen "depresszáns" szónak. Vagy, maga sem volt tisztában a pszichiátriai gyógyszerek közötti különbségekkel.
Az "erős" kifejezés nem értelmezhető szakmailag az antidepresszánsok vonatkozásában.
 
Nos, így már érthető lenne a megbocsáthatatlan...

A legkiterjedtebben "túlfelírt és túlhasznált" központi idegrendszeri depresszánsok ("agylassítók") a benzodiazepinek (BZD). Dobozforgalmuk jóval meghaladja az antidepresszánsokét, tehát nagyobb valószínűséggel lelhettek rá BZD-re, mint antidepresszánsra a házigazda szekrényben.

Miért kutattak ott? Feltehetőleg a két huszonéves gyanúsított ismerhette a talált gyógyszert, és annak alkohollal való kölcsönhatását (gyógyszer-alkohol kölcsönhatás), hiszen mi más alapján gondolhatták volna, hogy azzal "felturbózhatják" az italt. Az utca embere évtizedek óta tudja, hogy benzodiazepinek felerősítik az alkohol hatását. Ugyanott hatnak a GABA-receptorokon.

És, mint arra ez a tragédia is fel kell hogy hívja minden épeszű, olvasni tudó, felelős ember figyelmét: halálos lehet a benzodiazepinek (és a Z-szerek) valamint az alkohol koktéllá keverése. Gondoljunk csak a 60'-70' évek sok áldozatot követelő házi méregkeverésére a Seduxen-fröccsre.

A benzodiazepinek (BZD-k, benzo-k), szemben az antidepresszánsokkal, nagy dózisban önmagukban is, alkohollal vegyítve pedig már, akár egyetlen doboznyi mennyiségben is képesek eszméletvesztést és fulladásos halált okozni. Természetesen ez függ attól, hogy melyik hatóanyag, hány mg-os változatának, mekkora kiszerelésű, dobozonként hány tablettát tartalmazó változatáról van szó.

Amennyiben rosszul morfondíroztam: bocsánat!
 



Amennyiben fontosnak tartja ezeket az ismereteket, kérem, ossza meg a Benzo Blogot rokonaival, barátaival és ismerőseivel. Vigyázzon rájuk is!


Kérem, ne feledje el kitölteni a Benzodiazepin szedési kérdőívet!


Nevess többet, szeress jobban, tanulj még...


 Hozzászólások
Hozzászólás szövege
Ellenőrző kód

Dr. Kopácsi László
pszichiáter, life coach, benzodiazepin blogger
gyógyszer-leszokás tanácsadó
Nem rendelek már
túlélőgondozás, öngondoskodás
 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb