Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Hogyan győzd le a vizsgastresszt?



HOGYAN GYŐZD LE A VIZSGASTRESSZT?


A nyár már az ajtódon kopogtat, s mégis az érettségi vizsgára vagy az év végi jegyek javítására kell koncentrálnod? Szükséged van néhány tuti tippre, megcincált idegrendszered helyreállításához? Ötletekre, hogyan győzd le a rád nehezülő nyomást? Segítségünkkel magabiztosan fogod az akadályokat venni!

Valószínűleg azt hiszed, a stressz csak a hangulatodat befolyásolja, pedig kihat az egész szervezetedre! Fejfájás, emésztési zavarok, hasfájás, depresszió formájában jelentkezhet! A szüleid nyaggatnak, óriási a nyomás, hogy jól teljesíts, s az előtted álló átismételni való tananyag gondolatától is legszívesebben kirohannál az ajtón? Teljesen természetes, amit érzel! Ám vigyázz, mert így csak fokozódni fog benned a stressz, egyre lehetetlenebbnek fogod érezni, hogy teljesíthető a követelmény, s lassan már semmiben nem fogsz örömet találni, és az egészségedet is károsítod az állandó szorongással!

Ha pontosan megtervezed a felkészülés és az ismétlés menetét, elegendő szünetet adsz magadnak a pihenésre és feltöltődésre, könnyebben átlátható válik számodra, mi vár rád, s ha adsz időt magadnak mással is foglalkozni, máris nem tűnik akkora nyűgnek a tanulás.


Hogyan fogj hozzá?


• Írj egy fontossági sorrendet, listát, hogy lásd, mi vár rád! Ha tartod magad hozzá, jobban fogod látni, mennyit haladtál, könnyebb lesz a szüneteket betartani!
• A rád váró feladatot oszd be heti, napi, és óra lebontásba! Ne csak azokra a tárgyakra koncentrálj, amiket jobban szeretsz! Jobb, ha azzal kezdesz, amit kevésbé kedvelsz, így túl  vagy a nehezén, s ha esetleg több időt vesznek igénybe, mint tervezted, a kedvencekkel nagyobb esélyed lesz a haladásra, mintha fordítva tennéd!
• Kényelmes körülményeket biztosíts magadnak! Figyelj arra, hogy a szobában ne legyen se túl meleg, se túl hideg. A meleg álmossá tesz, ha fázol, nehezebb a koncentrálás. A legjobb, ha az íróasztalodhoz ülsz (így kevésbé fenyeget, hogy bármi elvonja a figyelmed, vagy elaludj), s figyelj arra, hogy mindent, amire szükséged lehet, karnyújtásnyi távolságban megtalálj!
• Fontos, hogy elegendő szünetet tarts a felkészülések között! De mindig ragaszkodj azok előre betervezett hosszához, különben előfordulhat, hogy a végén lesz olyan anyag, amire nem jut elég időd!
• Kérj segítséget, hogy ellenőrizhesd, hogy haladsz! Kérd meg barátaidat, szüleidet, hogy kérdezgessenek az adott témából!


Ami fontos


• Figyelj a megfelelő táplálkozása! Étkezz okosa, s egyél memórianövelő ételeket! A banán például kifejezetten jó, egészséges, agyserkentő nasi is lehet.
• Figyelj arra, hogy eleget aludjál! Ha rendszert viszel az ébredési és alvási szokásaidba, az segít a belső órádnak is, s te sem fogod úgy érezni, hogy a dolgok kicsúsznak az irányításod alól!
• Sportolj! Napi fél óra mozgás segít  levezetni a feszültséget, s mivel közben boldogsághormon termelődik a szervezetedben, könnyebb lesz ismét munkába lendülnöd!


Építs a stresszre!


Ha úgy érzed lassan bepánikolsz a félelemtől és a rád nehezedő nyomástól, próbálkozz az alábbiakkal:
 
• Amennyiben nem lógtad el a felkészülési időt, hanem tanulással töltötted, aggodalomra semmi ok!
• Ha szüleid szerint több időt is tölthetnél tanulással, mutasd meg nekik a tanulási ütemtervedet, s biztosíts őket arról, hogy kézben tartod az ügyet!
• Ha úgy érzed túl sok dolog van, amire emlékezned kéne, gondolj arra, itt a lehetőség, hogy megmutasd, mit tudsz!
• Teljesen normális, ha attól félsz, le fogsz blokkolni, semmi nem fog eszedbe jutni! Mindez nagyon valószínűtlen, hiszen a pánik csak néhány percig tart. Utána lesz időd bizonyítani!
• Segíthet, ha arra gondolsz, a szüleid és tanáraid is voltak ilyen helyzetben, ők is túlélték, sőt, ha beszélsz nekik aggodalmaidról, érzéseidről, sokkal megértőbbek lesznek!
• A vizsgák, és az év végi dolgozatok nagyon fontosak, de tudnod kell, hogy még számtalan egyéb módón bizonyíthatsz az életben! Ne stresszeld agyon magad! Készülj, amennyire csak tőled telik, de nem kell, hogy beleőrülj a tanulásba!
• Gondolj arra, hogy nagy baj nem lehet, ha pontosan végigolvasod a kérdéseket. Segítségedre lehet, ha a lap oldalán fel van tüntetve, hány pontot ér az adott feladat. Így könnyen kitalálhatod, hány választ várnak tőled!


www.kamaszpanasz.hu - 2011.03.10.
 

+36 30 286 2097
SEGÍT ÖNMAGÁN SEGÍTENI

Senki nem tehet Önért többet, minthogy segít Önmagán segíteni.

- 2020 -

Győri rendelés (20 eFt/óra)
Skype rendelés I.-II.

Bejelentkezés kontrollra:
30 286 2097

(H-P: 08-19; Ne emailben!)

covid1001.hu

Köszönet a Kollégáknak!

Európai polgári kezdeményezés a nemzeti régiók (pl. a Kárpát-medencei magyarság!) védelmében

Székely Nemzeti Tanács, Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács, Erdélyi Magyar Néppárt, Romániai Magyar Demokrata Szövetség, Magyar Közösség Pártja
Thank You!

Szavazzon! KÖSZÖNÖM!

Milyen pszichiátriai szerről szeretne leszokni?
Senkit sem biztatok gyógyszer elhagyásra! Ám, kötelességem segíteni azokat, akiket a nem megfelelő gyógyszerelési gyakorlat, ill. a kellő tájékoztatás hiánya tett gyógyszerfüggővé. Szóval: miről szeretne leszokni?
Altatóról
508 szavazat (13%)
Szorongásoldóról
2217 szavazat (57%)
Antidepresszánsról
1174 szavazat (30%)
3899 szavazat összesen

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

W3.stresszdoktor.hu

A stresszdoktor.hu pszichiátriai ismeret-megosztó oldal.
A stresszdoktor.hu írásai tájékoztató jellegűek.
A stresszdoktor.hu nem online pszichiátriai tanácsadás.
Köszönöm, hogy helyén kezeli írásaim! - Kopácsi dr.

Támogatottjaim


           Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány

Együtt a Leukémiás Gyermekekért Gyermekleukémia Alapítvány

Magyar Hospice Alapítvány

           Magyar Madártani Egyesület

Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége

           Országos Mentőszolgálat Alapítvány

GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva - Online Szakvélemény Kft.
© Copyright 2008 - 2020

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász, kattintás-vadász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert és a gyógyulást preferálja.
Céljai:
1. ismeretterjesztés, tévhitoszlatás és betegedukáció.
2. a pszichiátriai gyógyszerek által okozott gyógyszerfüggőségek (nyugtató-függőség, altató-függőség, antidepresszáns-függőség) megelőzése és otthoni kezelésének elősegítése.
3. a hatékony önsegítés támogatása.

A stresszdoktor.hu oldalain olvasható Információk nem pótolják az orvosi vizsgálatot. Csupán kiegészíthetik a pszichiáter, klinikai szakpszichológus szakértelmét és személyes segítségét. Amennyiben kérdése volna, forduljon pszichiáterhez, klinikai szakpszichológushoz!

A pszichiátriai gyógyszerek (benzodiazepin feszültségoldók és altatók, Z-szerek, antidepresszánsok, stb.) szedése, vagy elhagyása előtt mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét, mert e pszichiátriai szerek alkalmazásakor is az érvényes alkalmazási előírás az irányadó.

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb