Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Gyógyszeripari gerillamarketing a nyugtatók terjesztésében - video


Gyógyszeripari gerillamarketing a nyugtatók terjesztésében - video Gerillamarketinghez a nem hagyományos, reklámfelületeken jól felismerhető módon megjelenő reklámozási módokat sorolják. A kifejezést (Guerrilla Marketing) először 1984-ben használták a témát összefoglaló könyv címeként, de maga a gerillamarketinges gyakorlat ennél jóval korábbi. Honnan kapta a nevét? Miért „partizánakció” ez?

Két érdekes, gyógyszermarketinges példán át próbálom megvilágítani a gerillamarketing lényegét. Mind a kettő a világ egykor legnagyobb forgalmú nyugtatójának (a 2. benzodiazepinnek) a Valiumnak (diazepam; Seduxen) a szekerét tolta. Persze úgy, hogy azt csak a bennfentesek tudták. Mi, a mit sem tudó köznép, pedig "bekajáltuk".


A két példa a Benzo Biznisz titkos fegyvertárából, melyek az 1963-ban piacra került Valium (diazepam, Seduxen) piaci bevezetését, ill. forgalom növelését szolgálták:

  1966: The Rolling Stones: Mother's Little Helper (sláger)
  1979: Starling Over  (Magyarországon Egy elvált férfi ballépései címmel került 1981-ben a mozikba)

Gondolta volna eddig, hogy egy sláger, vagy egy könnyed film is képes legalizálni a "nyugtatózást"? A szóbeszéddé tevés (word of mouth), gondoljon csak a: "Mindenki ezt szedi!" nyájszellemet, követést, önigazolást szolgáló gondolatra, a gerillamarketing alapmódszere.

Amikor az egyik legnagyobb rock and roll sztár banda énekelt nyíltan "Anya kicsi segítőjéről", az nem volt más, mint a hippi nemzedék, hihetetlenül olcsó, tömeges tudatformálása 3/III-as módszerekkel. Még a gyógyszertúladagolással elérhető halált is megénekelték Jaggerék, azoknak, akik úgy éreznék, hogy nem bírják tovább.. Hátborzongató nem?!

1. Mother’s Little Helper


Micsoda nyűg az öregedés.
A gyerekek mások ma, hallom, minden anya ezt mondja.
A mamának kell ma valami, hogy megnyugtassa.
Bár valójában nem beteg, van egy kis sárga pirula.
A mama kis segítőjének védelmét keresi.
Ez segíti át a fárasztó napon.

Refrén (ez is szabad fordításban)

Doktor, kérem, adjon még belőlük.
Az ajtó előtt, vesz további négy.

(Mick Jagger - Keith Richards)

A szöveg jól meghatározta a Valium (diazepam) és a többi benzodiazepin gyógyszermarketingjének fő célcsoportját, ma is ők nyugtatóznak legnagyobb arányban: a középkorú nők.

Akik, akkor is, ha nem betegek, a kis sárga pirulában megtalálják a fárasztó napokban a gyors "gyógyírt". Tökéletes, hihetetlenül széles indikációs terület. Senki nem vonható felelősségre. Óriási piac. Rengeteg "zsé". Lóvá tett tömegektől dől a lóvé...

 
Sajnálom: időközben levették

2. Egy elvált férfi ballépései

 
Miért hívják gerillamarketingnek? Mert ugyanúgy váratlan pillanatban, rajtaütés szerűen kerül sor, a reklámüzenet burkolt (rejtett) átadására, mint ahogy a partizánok próbáltak harcolni a sokkal nagyobb reguláris haderők ellen.

Az ilyen láncreakciós, humoros, ellenállás nélkül, futótűzként terjedő reklámok önmaguktól (költség nélkül) terjednek. Gerillamarketinggel a reklámkerülők tábora is hatékonyan elérhető.

A világon százmilliók „töke van tele” a sok reklámmal. Tudatosan kerüljük a reklám behatásokat. Amikor a reklám-blokk következik, tömegesen halkítjuk le a TV-t, akkor megyünk ki pisilni stb. Hiába szajkózzák, hogy: „Maradjanak velünk!”

De, amikor a reklám átmenet nélkül, váratlanul a főműsorban jelenik meg, főleg humoros köntösben, tehetetlenek vagyunk. És az üzenet célba talál. Ez történt a fenti filmben is.

Bizonyára sokan jókat kacagtunk ezen a romantikus, amerikai vígjátékon. Régen volt. Idézzük fel egy kicsit az emlékét. Tanulságos.
 
A főszereplő Phil sikertelen (stresszor) író, akit villámcsapásként ér a hír (stresszor), hogy felesége, Jessica hét év után válni akar (stresszor). Bár a szőke szépségnek semmi zenei hallása nincsen, dalszerzői (stresszor) pályára akar lépni, hogy önmagára rátaláljon. Az már csak olaj a tűzre, amikor kiderül, hogy a feleségnek éppen Phil kiadójával (stresszor) van viszonya (stresszor). Ezért a férfi úgy dönt, otthagyja a munkáját (stresszor), és Bostonba költözik (stresszor).

A sokkoló hírek (válás, szerető) és Phil saját válaszlépései (költözés, kiadó nélkül maradás) okozta stressz szinte kétségbeesésbe kergetik a férfit. Hála Istennek a forgatókönyvíró Philnek stresszoldóként nem a nálunk megszokott „búfelejtő” módszert (ivást) írja bele „sorskönyvébe”, hanem egy probléma-orientált stresszkezelési metodikát.

Phil Bostonban felkeres egy elvált férfiakat vigasztaló, pszichológus-"műhelyt", s gyorsan vigasztalódik is Marilynnel. A férfi boldogsága azonban kérész életű. Felesége nem boldogul úgy önállóan, ahogyan azt elképzelte, ezért ismét belép az életébe. Megkezdődik a filantróp Phil cseppet sem könnyű lavírozása a két nő között.

Nem csoda, hogy ennyi stressz hatására a férfi egyszer csak pánikrohamot kap. Történetesen akkor, amikor új ágyat akar vásárolni… A jóképű negyvenes pasas ott zihál, hiperventillál kétségbe esetten a bútorosztályon, és amikor az ő kicsi segítője, megkérdezi a vásárlóktól, hogy: „Van valakinél egy Valium?" A boltban minden nő benyúl a táskájába, és előhúzza a kis üvegcsét…
 
 

Stressz Doktor® kommentár


16 évvel a Valium (Roche Pharmaceuticals, Svájc) piaci bevezetése és kétes világsikere után, már sok konkurens gyártó, versenytárs terméke volt a célpiacokon. Pl: klonazepam (1975; Rivotril), lorazepam (1977; Rilex). Ideje volt a célcsoportot kiszélesíteni a férfiakra... A filmet nem csak az angolszász országokban terjesztették. Pár év alatt mozisiker lett világszerte.

Csak egy aprócska fejezet ez a Benzo Biznisz történetéből.


Későbbi megjegyzés: Egyik olvasóm tette hozzá, hogy emlékezete szerint a "Negyven és annyi" c. mozifilmben is elhangzik egy gerillamarketinges mondat a benzodiazepinek mellett. Elmondása szerint egy orvos mondja a feleségéről, a filmben, hogy: "Az én feleségemből él meg a Xanax gyár..." (Nem tudom bizonyítani, nem láttam a filmet.)



Amennyiben fontosnak tartja ezeket az ismereteket, kérem, ossza meg a Benzo Blogot rokonaival, barátaival és ismerőseivel. Vigyázzon rájuk is!


Kérem, ne feledje el kitölteni a Benzodiazepin szedési kérdőívet!


Nevess többet, szeress jobban, tanulj még...


 Hozzászólások
Hozzászólás szövege
Ellenőrző kód

Dr. Kopácsi László
pszichiáter, life coach, benzodiazepin blogger
gyógyszer-leszokás tanácsadó
"A megosztó tudásmegosztó"
a tájékozott beleegyezés érdekében.

Nem rendelek már
Segítek Önmagán Segíteni

facebook

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

Frontin, Xanax, Helex hozzászokás tesztek

Nyugtató-hozzászokás tesztek

 Frontin / Xanax / Helex (alprazolámok)
 folytatom...

Dr. Kopácsi László pszichiáter, life coach, betegbiztonsági blogger, nyugtató-, altató-, antidepresszáns-leszokási tanácsadó

Minden jog fenntartva - Online Szakvélemény Kft.
© Copyright 2008-2025

Heltai Jenő: Szabadság
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb