
Agyonterheltek a mai gyerekek
Bárki – függetlenül attól, hogy ő maga nevel-e gyermeket vagy sem –, aki szembesül ezzel a kijelentéssel, valószínűleg egyet fog érteni vele. A gyermekek túlterhelése már az általános iskola első osztályaiban elkezdődik, és a gimnázium végéig csak fokozódik. Legalább két összetevőből áll a gyermekekre ható nyomás, stresszhatás: iskolai stressz, otthoni, családi nyomás. Ezek közül hol az egyik kerül előtérbe, hol a másik.
Az iskola, mint stresszforrás
Az iskolarendszert számos támadás éri, nem is alaptalanul. Amellett, hogy az iskolaérett gyermeknek igenis jól jön a terhelés, és normális esetben nyitott és érdeklődő hozzáállást mutat azok iránt az információk iránt, amire meg akarják tanítani, a gyerekek pszichés egészsége szempontjából óriási jelentősége van az iskolai légkörnek is.Sok szülő azt tapasztalja, hogy az iskolai légkör sokszor lélekromboló hatású: még a leglelkesebb kisdiák is stresszel felsős korára. A jó képességű diák ezért, a rosszabb fejű meg azért.
Az iskolai időbeosztás, a tananyag mennyisége, az oktatási és számonkérési módszerek, a teljesítmény értékelése és a kiemelkedő teljesítés díjazása számos állami iskolában kívánni valót hagy maga után. Meglátszik ez a gyerekek teljesítményén, hangulatán és viselkedésén is.
Mindezek mellett a teljesítménykényszer soha nem látott méreteket ölt. Az elsajátítandó tananyag mennyisége, a számonkérés szigorúsága, és a továbbtanulási lehetőségek ugrópontjainak rendkívül rossz időzítése egyre-másra mókuskerékbe kényszeríti a továbbtanulni akaró gyerekeket. A túlhajszoltság miatti szorongás, aggódás aztán előbb-utóbb testi panaszokban, tünetekben csúcsosodik ki.
Amennyiben fontosnak tartja ezeket az ismereteket, ossza meg a Benzo blogot rokonaival, barátaival és ismerőseivel. Vigyázzon rájuk is!
Nevess többet, szeress jobban, tanulj még...
Dr. Kopácsi László
győri pszichiáter | life coach | blogger
gyógyszer-leszokás specialista
Benzo Blog elindítója és szerzője
Kérem, ne feledje el kitölteni a Benzodiazepin szedési kérdőívet!
![]() |
Kérem, ![]() |