Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Gyógyszermentes stresszkezelés: kudarckezelés


Amennyiben nem akadályozzuk meg, hogy a negatív stressz (distressz) keresztül-kasul átszője életünket, egykettőre nagyon szerencsétlennek fogjuk érezni magunkat. Néhány egyszerű, gyógyszer mentes stresszkezelési stratégia következik a distressz sakkban tartására.

Biztosan nem most kezdte el a stresszkezelést. Valószínűleg van valamilyen önfeledt órákat hozó hobbija. Lehet, hogy már elsajátított valamilyen időgazdálkodási technikát. Vagy megtanult már relaxálni. Gratulálok. A most következő stresszkezelési módszerek az eddig bevált technikái kiegészítéseként indíthatja harcba a negatív stressz ellen. Rohamra fel!


Stresszkezelés alapelve


A legjobb, legtesthezállóbb stresszkezelési módszerek sem érnek fabatkát sem, ha azokat csak vészhelyzetben, kétségbe esetten kapjuk elő elsősegély dobozunkból! A stressz megelőzésnél nincs hatékonyabb stresszkezelés. Jóllehet a stresszorok kicsi hányadát vagyunk képesek megelőzni, elkerülni, döntő többségét nem!

Többre megyünk néhány egyszerű, ingyenes stresszkezelési technika (mélylégzés, progresszív relaxáció, relaxatív beszéd, stb.) mindennapos, preventív alkalmazásával, mint azzal, ha egy szívinfarktus, agyvérzés után, utólag százezreket költünk a rehabilitációra. Eső után köpönyeg...

Tartsa tehát stresszkezelési „szerszámos ládáját”, mindenki karban és egészítse ki eszközeit időről-időre újakkal. Teste-lelke megfogja hálálni a törődést!



Kudarckezelés alapja: felkészülés, számítás a kudarcokra

Nem győzhetünk mindig. Nem járhatunk mindig jól.

Ne csüggedjetek, ha időnként nem kell kezelni a stresszes helyzetet, valamint lehet, hogy tetszik. Változás időt vesz igénybe, és a kudarcok része a tanulási görbe. Ismerje meg a tapasztalatokat, és tervezi, hogy egyértelmű, hogy az akadályt a következő alkalommal. Ha elévül vissza a régi módon, nem adja fel. Összpontosítani, hogy mit tehetünk, hogy visszanyerje az irányítást a helyzet.

Stratégiák megelőzésére kudarcok

A stressz nagyobb valószínűséggel hátsó ocsmány fejét, ha nem vigyáz magára. Úgy emlékszem, hogy magát először. Ezek a stratégiák segítségével tartózkodás során.
Tedd időt magadnak

Csak 10-20 perc csendes elmélkedés is enyhülést krónikus stressz, valamint növeli a tolerancia hozzá. Zenét hallgatni, pihenni, és gondolkodjon kellemes dolgok, vagy egyáltalán semmit. Ha úgy érzi, az izmokat feszült folyamán a nap, hogy egy minibreak. Lélegezz mélyen, belélegezni, szünet egy pillanatra, majd lassan lélegezz.

Rendszeres testmozgás

Testmozgás segíthet megőrizni a depresszió és a szorongás sakkban. Testmozgás körülbelül napi 30 perc előnyös lehet a test és a lélek.

Egyél okos

A gazdag étrend gyümölcsöt, zöldséget és teljes kiőrlésű gabonából adhat több energiát, hogy a stressz ellenőrzés alatt. A koffein adhat ráz az energia, de ez elmúlik hamar.

Kap sok alvás

Cél, hogy az elegendő alvás minden éjjel, amely segít kezelni a stresszt. A legtöbb embernek szüksége van körülbelül hét-kilenc óra alvás minden éjjel.

Resist overcommitting

Ahelyett, keresi a módját, hogy présel több tevékenységet a nap, megtalálják a módját, hogy vág le őket. Ne felejtsük el, hogy baj, hogy azt mondják, nem új kéréseket vagy kötelezettségvállalások. Amikor azt mondja, nem egy új elkötelezettség, akkor tiszteletére a meglévő kötelezettségeket, és biztosítja, hogy Ön képes lesz arra, hogy fordítson a minőségi időt nekik.

Felkészültnek lenni

Elébe kihívásokat. Mindegy, hogy készül a projekt munka, a tervezés a családi összejövetel, vagy kezelő beteg gyermek, készül segítségével szembe stresszhelyzetek bizalommal. Ha szükséges, félre több időt nyugodt az elkopott idegeket. Ha több feladatot, hogy szükség van, hogy kész, hogy a to-do listát, és meghatározza, hogy mely feladatok a legfontosabbak.

Száműzni a negatív gondolatok

Ha úgy találja magát gondolkodás, "Ez nem lehet tenni," dobott vissza a figyelmet. Gondolj inkább "Ez lesz nehéz. De tudjuk, hogy ez a munka." Elhelyezés egy pozitív fordulatot a negatív gondolatok segítségével a munka révén a stresszes helyzeteket.

tartsuk nevetve

Humor egy nagyszerű módja annak, hogy enyhíti a stresszt. Nevetés kiadások endorfinok - természetes anyagok, amelyek segítenek jobban érzi magát, és fenntartani a pozitív hozzáállás. Tanulmányok azt mutatják, nevetés is sok előnnyel is tartalmazhat immunrendszer erősítésére, a növekvő forgalomban és az enyhülő fájdalom.

Segítséget keres

Amennyiben az új stresszorok támadja a képességét, hogy megbirkózzon, vagy ha egyszer hasznos technikák elvesztették hatékonyságukat, akkor meg kell keresni erősítést. Számos könyv, weboldalak és támogató csoportok elkötelezett, hogy segítse az embereket átvészelni nehéz időkben. Azt is hasznosnak találhatja, hogy beszél egy tanácsadó vagy mentális egészségügyi szakember. Néha egy külső szemszögből is, hogy a különbség.
Ne felejtsük el, a stressz az élet része - ez soha nem fog eltűnni. De azokat az eszközöket, hogy a stressz átvegye az életed. Tedd jól hasznosítható.
 

 Hozzászólások
Hozzászólás szövege
Ellenőrző kód

+36 30 286 2097
SEGÍT ÖNMAGÁN SEGÍTENI

Senki nem tehet Önért többet, minthogy segít önmagán segíteni.

- 2019 -

Győri rendelés (19 eFt/óra)
Skype rendelés I.-II.
VIP rendelés Budapesten

Bejelentkezés kontrollra
30 286 2097

(Ne emailben!)

Szavazzon!

Milyen pszichiátriai szerről szeretne leszokni?
Senkit sem biztatok gyógyszer elhagyásra! Ám, kötelességem segíteni azokat, akiket a nem megfelelő gyógyszerelési gyakorlat, ill. a kellő tájékoztatás hiánya tett gyógyszerfüggővé. Szóval: miről szeretne leszokni?
Altatóról
474 szavazat (13%)
Szorongásoldóról
2023 szavazat (56%)
Antidepresszánsról
1096 szavazat (31%)
3593 szavazat összesen

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

W3.stresszdoktor.hu

A stresszdoktor.hu pszichiátriai ismeret-megosztó oldal.
A stresszdoktor.hu írásai tájékoztató jellegűek.
A stresszdoktor.hu nem online pszichiátriai tanácsadás.
Köszönöm, hogy helyén kezeli írásaim! - Kopácsi dr.

Támogatottjaim


           Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány

Együtt a Leukémiás Gyermekekért Gyermekleukémia Alapítvány

Magyar Hospice Alapítvány

           Magyar Madártani Egyesület

Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége

           Országos Mentőszolgálat Alapítvány

GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva - Online Szakvélemény Kft.
© Copyright 2008 - 2019

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász, kattintás-vadász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert és a gyógyulást preferálja.
Céljai:
1. ismeretterjesztés, tévhitoszlatás és betegedukáció.
2. a pszichiátriai gyógyszerek által okozott gyógyszerfüggőségek (nyugtató-függőség, altató-függőség, antidepresszáns-függőség) megelőzése és otthoni kezelésének elősegítése.
3. a hatékony önsegítés támogatása.

A stresszdoktor.hu oldalain olvasható Információk nem pótolják az orvosi vizsgálatot. Csupán kiegészíthetik a pszichiáter, klinikai szakpszichológus szakértelmét és személyes segítségét. Amennyiben kérdése volna, forduljon pszichiáterhez, klinikai szakpszichológushoz!

A pszichiátriai gyógyszerek (benzodiazepin feszültségoldók és altatók, Z-szerek, antidepresszánsok, stb.) szedése, vagy elhagyása előtt mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét, mert e pszichiátriai szerek alkalmazásakor is az érvényes alkalmazási előírás az irányadó.

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb