Dr. Kopácsi László pszichiáter & life coach Győr 30 286 20 97

Szabaduljunk meg az alvás körül keringő mítoszoktól



„SZABADULJUNK MEG AZ ALVÁS KÖRÜL KERINGŐ MÍTOSZOKTÓL!”

 
Szabaduljunk meg az alvás körül keringő mítoszoktól - inszomnia, alvászavar, győri pszichiáter, pszichiáter Győr, depresszió, pánik, alvászavar, pszichológus

A XXI. században az alvászavar az egyik legelterjedtebb népbetegség, a fejlett országokban a felnőtt lakosság csaknem egyharmada küzd a kóros álmatlansággal – írja a SEMMELWEISFIGYELO.HU.


Az inszomnia alvási elégtelenséget jelent, ami az elalvás és a felébredés utáni visszaalvás nehézségeit, illetve a rossz minőségűnek érzett alvást takarja. Igazán jellemzőek a nappali tünetei is, melyek közé tartozik a napközben jelentkező álmosság, a rossz közérzet, a figyelem-, a koncentrálóképesség romlása, hangulatzavarok, a motivációnk csökkenése, feszültség, vagy fejfájás – olvasható a semmelweisfigyelo.hu-n.

Az alvászavar egyik legfontosabb jelensége, hogy a központi idegrendszeri éberségi szint megemelkedik olyan, alváshoz kapcsolt helyzetekben, amikor éppen csökkennie kellene, így pedig szinte képtelenség elaludni. Sok esetben sajnos minél inkább próbálunk a kialvatlanság ellen küzdeni, annál reménytelenebb ez a harc, ugyanis az inszomniás betegek nagy része az este közeledtével egyre stresszesebb lesz.

DR. PUREBL GYÖRGY, a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézetének munkatársa a Magyar Pszichológiai Szemlében megjelent tanulmányában összefoglalta többek között a kóros kialvatlanság legfőbb okait is. Ezek lehetnek az éhség, a mindennapi problémákon való töprengés, a stressz, különböző betegségek, a genetikai sérülékenység, vagy a negatív események.

Az inszomnia kezelésére kidolgozott módszer java részében viselkedésterápiás technikákból áll, amik sok esetben önmagukban is képesek a problémát orvosolni. Az első lépés, hogy egyáltalán megtanuljunk aludni! Így fontos, hogy megszabaduljunk az alvás körül keringő mítoszoktól. Tévedés például, hogy 8 óra alvás a „kötelező” a kipihentséghez. Ez átlagosan inkább 7- 7,5 óra, de persze lehetnek nagy eltérések is, amik ettől még nem mondhatóak kórosnak.

A mennyiségnél fontosabb az alvás minősége: ennek legjobb jellemzője, hogyan érezzük magunkat másnap reggel. Az, hogy éjszaka felébredünk, természetes is lehet, alapvetően ez nem jelent problémát. Fontos továbbá a rendszeres életmód és bioritmusunk megfigyelése. Sokszor ugyanis lehet, hogy azért nem vagyunk álmosak, mert a belső óránk még „nem tart az alvásnál”.

Fontos, hogy igyekezzünk az alvást objektívan megfigyelni, s az adatait így rögzíteni. Ilyenkor alvásnaplót állítanak össze a beteg panaszai alapján, amihez később számba veszik a környezeti ingereket és a viselkedést is. Nagyon fontos elemként szerepel még a tanulmányban az alváshigiéniés tanácsadás, ahol az alvás minőségét rontó szokások megszüntetésére hívják fel a figyelmet, különböző technikákkal, például rendszeres mozgással, délután 2-től az élénkítő hatású ételek, italok fogyasztásának kerülésével.

A másodlagos beavatkozások között szerepelnek a relaxációs módszerek. Ezekre akkor van szükség, ha a fent említett terápiával nem értünk el eredményt.



forrás: Semmelweis Figyelő


www.medicalonline.hu - 2012. február 28.

Senki sem tehet többet Önért, minthogy:
segít Önmagán segíteni
.

Győri rendelés (20 eFt/óra)
Skype rendelés I.-II.

Bejelentkezés kontrollra:

30 286 2097
H-P: 08-19

Laptop, v. PC használata ajánlott ennyi információhoz!

Kedves Bagdy Emőke, köszönöm!

 Mint gyermek, aki már pihenni vágyik
és el is jutott a nyugalmas ágyig
még megkérlel, hogy: „Ne menj el, mesélj” -
(igy nem szökik rá hirtelen az éj)
s mig kis szive nagyon szorongva dobban,
tán ő se tudja, mit is kiván jobban,
a mesét-e, vagy azt, hogy ott legyél:
igy kérünk: Ülj le közénk és mesélj.
Mondd el, mit szoktál, bár mi nem feledjük,
mesélj arról, hogy itt vagy velünk együtt
s együtt vagyunk veled mindannyian,
kinek emberhez méltó gondja van.
Te jól tudod, a költő sose lódit:
az igazat mondd, ne csak a valódit,
a fényt, amelytől világlik agyunk,
hisz egymás nélkül sötétben vagyunk.
Ahogy Hans Castorp madame Chauchat testén,
hadd lássunk át magunkon itt ez estén.
Párnás szavadon át nem üt a zaj -
mesélj arról, mi a szép, mi a baj,
emelvén szivünk a gyásztól a vágyig.
Most temettük el szegény Kosztolányit
s az emberségen, mint rajta a rák,
nem egy szörny-állam iszonyata rág
s mi borzadozva kérdezzük, mi lesz még,
honnan uszulnak ránk uj ordas eszmék,
fő-e uj méreg, mely közénk hatol -
meddig lesz hely, hol fölolvashatol?...
Arról van szó, ha te szólsz, ne lohadjunk,
de mi férfiak férfiak maradjunk
és nők a nők - szabadok, kedvesek
- s mind ember, mert az egyre kevesebb...
Foglalj helyet. Kezdd el a mesét szépen.
Mi hallgatunk és lesz, aki csak éppen
néz téged, mert örül, hogy lát ma itt
fehérek közt egy európait.

József Attila: Thomas Mann üdvözlése
1937. január eleje

Szavazzon! KÖSZÖNÖM!

Milyen pszichiátriai szerről szeretne leszokni?
Senkit sem biztatok gyógyszer elhagyásra! Ám, kötelességem segíteni azokat, akiket a nem megfelelő gyógyszerelési gyakorlat, ill. a kellő tájékoztatás hiánya tett gyógyszerfüggővé. Szóval: miről szeretne leszokni?
Altatóról
638 szavazat (13%)
Szorongásoldóról
2730 szavazat (57%)
Antidepresszánsról
1417 szavazat (30%)
4785 szavazat összesen

Benzodiazepin szedési kérdőív (FONTOS)

 
STRESSZ DOKTOR Hírlevél
 
Tippek a szakszerű öngyógyításhoz, önfejlesztéshez.
 
Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

       
NO SPAM! Adataira nagyon vigyázunk. Nevét és e-mail címét soha nem adjuk ki harmadik félnek és soha nem küldünk SPAM-et. Tanácsainkról bármikor, egyetlen klikkel leiratkozhat.
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-74689/2014
 

W3.stresszdoktor.hu

A stresszdoktor.hu pszichiátriai ismeret-megosztó oldal.
A stresszdoktor.hu írásai tájékoztató jellegűek.
A stresszdoktor.hu nem online pszichiátriai tanácsadás.
Köszönöm, hogy helyén kezeli írásaim! - Kopácsi dr.

Tisztelem ...


GYŐRI PSZICHIÁTER GYŐR

Minden jog fenntartva - Online Szakvélemény Kft.
© Copyright 2008 - 2020

A stresszdoktor.hu független, bulvármentes és optimista szellemiségű, pszichiátriai weboldal. A betegségtudat, a baj, az erkölcsi züllés és a pesszimizmus szenzációhajhász, kattintás-vadász erősítése helyett, a megoldást, a kiutat, a sikert és a gyógyulást preferálja.
Céljai:
1. ismeretterjesztés, tévhitoszlatás és betegedukáció.
2. a pszichiátriai gyógyszerek által okozott gyógyszerfüggőségek (nyugtató-függőség, altató-függőség, antidepresszáns-függőség) megelőzése és otthoni kezelésének elősegítése.
3. a hatékony önsegítés támogatása.

A stresszdoktor.hu oldalain olvasható Információk nem pótolják az orvosi vizsgálatot. Csupán kiegészíthetik a pszichiáter, klinikai szakpszichológus szakértelmét és személyes segítségét. Amennyiben kérdése volna, forduljon pszichiáterhez, klinikai szakpszichológushoz!

A pszichiátriai gyógyszerek (benzodiazepin feszültségoldók és altatók, Z-szerek, antidepresszánsok, stb.) szedése, vagy elhagyása előtt mindig olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét, mert e pszichiátriai szerek alkalmazásakor is az érvényes alkalmazási előírás az irányadó.

FACEBOOK Lájkoló

Egyetértesz törekvéseimmel? Igen? Hagyj nyomot! "Oszd meg és uralkodj!"
 
      
Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására, látogatási szokásaik követésére nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat
 
WebGalamb